top of page

Med Fujifilm Nordic til Tokyo


Med Fujfilm Nordic til Tokyo

Det er første gang at Fujifilm Nordic Danmark Electronic Device Department (Det er i bund og grund bare mig J ) er i Tokyo & for at besøge HeadQuarter, og i Sendai for at besøge vores kamera & objektiv fabrik.

Bare det at flyve afsted til Tokyo –Japan har længe været en stor drøm og den gik i opfyldelse med 5 dage fyldt med oplevelser i Tokyo & Yokohama.

Først var det fly til Amsterdam Schiphol lufthavn & så fra Schiphol til, den ene af 2 lufthavne i Tokyo, Narita lufthavn – Det vilde er ikke det at flyve for mig, men vejen til Tokyo i en Boing 777 med 408 passagerer, frem og tilbage over Rusland, en vej jeg aldrig er fløjet før & heldigvis fik jeg et billede af, måske en tundra i Rusland, jeg ved det faktisk ikke! – men flot og spektakulær er det fra 9,5 kilometers højde med 800 km/t.

Første dag (kunne ikke sove på flyet) trak i langdrag med at være vågen i hele 38 timer pga. de 8 timers tids forskel – men det gik forbavsende godt og det har udmundet sig i at jeg hjemme igen, mirakuløst er blevet et A menneske, måske kan i B mennesker bruge det som en Win, Win situation.

Tokyo:

NÅ! Hvordan er Tokyo & Japan så? – det er fedt,for der er så meget struktur på alt – simpelthen alt og det er vanvittig lækkert, når man kommer fra en, mildest talt Ragna Rock verden i Europa - Dam det kunne vi lære meget af.

Tænk 3,2 millioner mennesker på Tokyo station hver dag og det føles ikke crowded – What?? – nej, netop for alle holder til venstre – giver plads – viser hensyn samt respekt, og der er plads til alle i Tokyo Subway om end noget klemt, når man bliver mast sammen i en vogn inden dørene lukker – men skidt pyt det virker og ingen brokker sig J

Rent som i rent!

Der er klinisk rent i Tokyo– der er ingen (næsten ingen) skraldespande nogen steder – for ingen smider skrald på gaden, read my words! -som i ingen!

Og biler & toge er skinnende rene. Det er mageløst lækkert i så stor en by på 37,9 millioner mennesker (Yokohama / Tokyo metro området incl.)

Fabriks Besøg:

Klinisk rent er der også på Fujfilm fabrikken i Sendai, hvor Fujifilm samler sine objektiver og en del af X & GFX kameraerne. Afsted gik det til Sedai Fabrikken, og selvfølgelig med Shinkansen – Hayabusa toget med 311 km/t uden at det mærker det – det er episkt.

Efter en nærmest helte-agtig modtagelse af hele fabrikken og en hurtig frokost, var det så tid til rundvisning på fabrikken.

Vi blev pakket ind som forårsruller, af de sødeste søde "små" damer – Pustet og blæst rene (Billeder der hvor vi ligner en flok skumfiduser der lige har fået beskeden ”hænderne op eller…) vasket og renset sko med gigantiske fnug-rulle stykker på gulvet – bum og så er man klar til at træde ind en den sterile verden på Fujifilm Fabrikken.

Respekt!:

Jeg skal indrømme at jeg ikke troede at der var så meget manuelt arbejde med at samle objektiver & kameraer – men jeg skal give min absolut største respekt for det håndværk der ligger bag Fujifilms objektiver og kameraer. Bare det at rense glas elementerne til objektiverne – og det er svært skal jeg lige hilse og sige, vi fik lov at prøve og det er svært – bare det at sætte ”læder” på en X-H1 – hvor svært kan det være – gisp det er også svært hvis det skal være klasse 1 arbejde. Så stor tak til de mange medarbejdere der leverer Fujifilm grej til os – jeg har fået et helt nyt og meget mere respektfuldt forhold til alt mit grej.

HeadQuarter Udstilling:

Headquarter stod også på programmet – og så på en lørdag! Jeps for vi skulle se X-Fotograf Knut Koivisto´s billedeudstilling taget på Gotland i Sverige med GFX i Cinerama format og udstillet midt i millionbyen Tokyo.

CP+ Fotomesse:

Og selvfølgelig skulle vi også lige runde Fotomessen CP+ i Yokohama for at møde designerne bag X-T30 & GFX og som Surprice kiggede vores præsident for Fujifilm Electronic, Toshi Lida, forbi og gav os en lille guidet tur på messen – og så kunne vi lige sneake peake på det kommende GFX 100 Mega pixel kamera, der snart er på vej til os - #superfullframe

Der er meget, meget mere fra Turen til Tokyo – så vil du læse mere, og se flere billeder, så hold øje med min større blog version af Tokyo turen – kaldet ”Tokyo Banana” ,der kommer i den nærmeste fremtid på min hjemmeside.

Fujib San Danmark

Lidt blandet billeder:


Udvalgte blogindlæg
Kom tilbage igen snart
Når indlæg er udgivet, kan du se dem her.
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Ingen tags endnu.
Følg os
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page